A $65 Billion Advertising Shift? | Forbes.ru
сюжеты
$58.77
69.14
ММВБ2143.99
BRENT63.26
RTS1148.27
GOLD1256.54

A $65 Billion Advertising Shift?

читайте также
+10 просмотров за суткиКонкуренция — новый профсоюз. Кадровый голод выгоден сотрудникам +5631 просмотров за суткиСамые рентабельные актеры Голливуда — 2017. Рейтинг Forbes +34688 просмотров за суткиНавечно в моде. Культовые автомобили с неизменным дизайном +770 просмотров за суткиМолекулярные ножницы. Молодая компания создала новый фермент для редактирования ДНК +901 просмотров за суткиМарк Цукерберг рассказал о «магии технологий» в борьбе с болезнями +2236 просмотров за суткиСтоит съесть: ризотто по-бородински в Uilliam's, тайский суп в Insight, хумус в Carmel +4020 просмотров за суткиОдна вокруг света: как отремонтировать корейскую машину в Африке +1977 просмотров за суткиДивный мир инстаграма. Как правильно использовать блогеров для бизнеса +10076 просмотров за суткиБесплатный iPhone. Почему операторы в России не раздают смартфоны в обмен на контракт +176 просмотров за суткиРеформатор года: Владимир Александров получил национальную премию «Лучший корпоративный юрист 2017 года» +38265 просмотров за сутки«Национальный позор». Что говорят политики и экономисты о приговоре Улюкаеву +181 просмотров за суткиИнвестировать пока не поздно: Villagio Estate о том, почему вкладывать деньги в загородную элитку надо как можно быстрее +3035 просмотров за суткиВиртуальное безделье. Работодатели расплачиваются за интернет-серфинг сотрудников +1746 просмотров за суткиКто долго запрягает, тот быстро едет. «Медленные» ICO скоро победят «ниндзя» +22328 просмотров за суткиРывок вниз. Что будет с рублем после снижения ключевой ставки +5907 просмотров за суткиВозле биткоина: для каких компаний опасен конец криптохайпа +13329 просмотров за суткиКак рыбак к президенту ходил, или Почему дальневосточная рыба стоит 300 рублей +55853 просмотров за сутки10 самых высокооплачиваемых спортсменов в истории. Рейтинг Forbes +1143 просмотров за суткиНеделя потребления: новый Bentley, открытие Zilli и победа Lufthansa +5006 просмотров за суткиСуд приговорил Алексея Улюкаева к 8 годам колонии строгого режима +911 просмотров за суткиПьер Моно: «Мы лечим рак и сохраняем пациенту орган»
27.07.2009 12:32

A $65 Billion Advertising Shift?

More and more marketers are pulling out of traditional ad channels and spending it on themselves, says a new study. Outsell's Anthea Stratigos explains.

Anthea Stratigos is chief executive of Outsell Inc., a media research and advisory outfit she co-founded in 1998. Its most recent annual marketing study predicts $65 billion will be siphoned away from traditional advertising channels in 2009 and spent instead on companies' own Web sites and Internet marketing. Forbes spoke with Stratigos about where the market is going:

Forbes: Even in an age of trillion dollar bailouts, $65 billion is a hefty sum. Can you put this in context?

Anthea Stratigos: To scale that, compare the total U.S. TV and cable advertising revenue for 2009, which is about $66 billion. The marketing dollars companies now spend on their own sites is equivalent to all TV ad revenue for the year. Eight years ago we said that the Global 2000 would be the dot-coms of tomorrow. That's what's playing out.

What aspects of their own sites are these marketers developing?

Page content, Web analytics, search engine optimization and site design. Most of them have invested in social networking platforms to create direct dialogues with their consumers.

What companies have really succeeded in marketing themselves by talking to customers?

Ducati has taken most of their traditional marketing and advertising dollars and re-focused spending on their own Web marketing and social networking, connecting the company with Ducati owners, with great success. Lego does most of its product design now with input from its huge community of Lego builders, which constructs their brand in a unique way.

At the Cannes advertising festival last month, Steve Ballmer said he didn't think global advertising is in a recession but has been "reset" at a lower level and will not rebound. Do you agree?

Advertising which has left the news industries, for example, is not going to come back in its same shape or form. But you can still make a case for cross-media buys and the combination of display ads plus search optimization as being effective.

The "free content" model has been a great way to market a site like The Huffington Post, but is it sustainable?

The question for The Huffington Post is how long it will take it to become profitable and whether it will continue to need outside funding. What happens if their capital dries up before the model is secure? Offering content for free creates a commoditization effect, putting downward pressure on the sector. I don't know any industry that has survived on being free.

The newspaper sector is moving toward a very different strategy: paid content. What's your view of the coming wave of paywalls news organizations say they are in the process of erecting?

I have a bit of a bias toward paid content. Organizations who move their content behind paywalls are going to find out very quickly where they stand with customers. When you charge for what you offer you quickly find out the true value of your product.

Закрыть
Уведомление в браузере
Будь в курсе самого главного.
Новости и идеи для бизнеса -
не чаще двух раз в день.
Подписаться